NM i Kendo

Har i helgen varit i Luleå och tävlat i Kendo på Norrlandsmästerskapen.

I lagtävlingen är man 5st per lag som tävlar, men då vi var 8st som kom från Skellefteå så blev det ett fullt lag och ett lag med 3st i.
Jag var en av dom 3 i det laget och vi körde så bra vi kunde, våran enda chans att vinna var att segra i alla våra matcher coh vi segrade oss till en bronsplats, så jag var väldigt nöjd över att komma dit med underbemmanat lag.
Vårat huvud lag segrade och tog guld (för 10året på raken :D).
Jag är då jättenöjd med helgen, då jag inte tävlat och tränat på ca 4år.
Började ju träna igen här i februari, så jag är fortfarande lite ringrostig.

image55
Finalmatchen i individuellt dam

image56
Dom som tog medalj individuellt (Junior, dam och senior "18+")

image57
Pristagarna (3st från vårt huvud lag hade åkt hem tidigare)
Dom som var i mitt lag är killen längst till vänster och till höger och då självklart lagkaptenen
i mitten framför allihop, jag i högsta person. :P

image58
Här har ni mig i min nya rustning.

Var en riktigt skoj helg och några blåmärken fick man på köpet. :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va cool du ser ut i rustningen, man blir ju nästan lite rädd! ;)

2008-05-19 @ 18:55:22
URL: http://mammakarlsson.blogg.se
Postat av: Maja

Hej!
lite läskigt att du hittade till min blogg utan att ha växlat fler ord med mig än de som berör väckning genom karatesparkar, men mer roligt än läskigt!

Ja, vilka väldigt fina bilder, jag knycker dem av dig! Tack för att du berättade för mig :)

Haha, det syns ju på mig att jag tänker vinna hem matchen... ^^'
Du råkar inte ha fler bilder? Jag glömde helt av att använda min kamera, till mitt stora förtret, men det kanske inte är så konstigt när jag gick alla klasser utom en :P

om du har fler bilder, och godheten att dela med dig av dem, så maila gärna mig på mjanin04 at student.umu.se , så ska jag se om jag itne kan hålla löftet att sparka dig när du sover någongång...

ses på SM!!

2008-05-20 @ 16:30:59
URL: http://panicomaja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0