Jag klarade det

Hade innan jul satt upp ett mål att gå ner minst 10kg till när jag fyller år och det var mycket kring när jag fyllde år och sådant så idag kom jag på att jag har ju inte vägt mig än, började tänka att kanske ska vänta till imorgon eftersom jag redan ätit lunch, men ställde mig ändå på vågen och vad visar den jo 120kg först gången och 119kg på andra (jag kunde inte tro på resultatet så jag testade igen) och det inebär att jag har gått ner 12kg sedan jag beslutade mig att gå ner.
Tänka sig att jag var uppe i hiskliga 132kg (ryser), 12 liter mjölk motsvarande.  :D
Tog även midjemåttet och det hade gått ner i också, när jag började mäta så var det uppe i 125,5cm och nu var det nere i 118,5cm, alltså 7cm mindre.

Tror att en stor del till min viktnedgång är att jag börjat träna kendo igen och att jag inte äter lika mycket godis och snask som förut.

Så man ska väl inte sluta nu när man nått sitt mål utan sätta nytt mål och mitt nya mål är ner till minst 115kg tills efter fjällvandringen (droppade 4kg på sista vandringen :D), samt att min kondis ska bli lite bättre.
Sedan gäller det ju att vara max på 120kg i ett år för att kroppen ska fatta att det är maxvikten, går så jäkla fort att gå upp annars.

Funderar på att skaffa en sådan stegräknare som Malin har, så om du vill Malin så får du gärna skriva vad för stegräknare du har.

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag köpte min stegräknare härifrån: http://www.livsvinst.se/, den är rätt dyr. Finns många billigare i typ Clas Ohlssons å så, men jag ville ha just den där! =))

Grattis till nergången!! Bra kämpat!! Tänk om jag också kunde gå ner 12 kg..

Hejja hejja!

2008-05-20 @ 15:28:49
URL: http://mammakarlsson.blogg.se
Postat av: Emma

inte illa kämpat =)

2008-05-20 @ 19:40:33
URL: http://emmakarlsson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0