Helgen

I helgen har jag vartit på 40års firande ute i en stuga vid Kankberg.
Vi började dagen med att köra paintball och det var riktigt skoj, fick något blåmärke men lite får man ju tåla.
Senare blev det grillning och lite öldrickning och efter det hade vi whiskey provning (10 sorter), det var väldigt skoj och intressant, dock blev man lite rund under fötterna efter ett tag och vid 01.30-02.30 någon gång så däckade jag på madrassen min.
Morgonen efter var inte den roligaste, halsont och illamående (värsta bakfyllan jag haft).
Kom hem kring 13.00 och var fortfarande bakis så jag la mig ovan på sängen och vilade till 14.30, sedan var det bara att tvinga kroppen att stöka undan och baka chokladkaka och göra en tårta tills när gästerna kommer 18.30 och det är något jag inte vill göra igen (testa göra detta bakis så får du se själv).

Av morsan och micke så fick jag en ny kaffebryggare med några fina funktioner på.
Av Etelämäki fick jag en blommlåda med blommor i som man kan sätta på balkongräcket.

Kato trodde att blommlådan även var till han så när jag hade vänt ryggen till så hade han varit där och grävt ur halva lådan och lagt blommorna åt sidan lite huller om buller, så när jag kom på han i full fart med att gräva så tittade han på mig med en "Jag har inte gjort något" utryck.
Så plocka upp han och borstade bort jorden som hade fastnat på han och satte han i hagen som straff för det han hade gjort.
En blomma verkar då oskadd och dom andra var tilltuffsade lite grann, dock tror jag att det är en som fick lite mycket stryck.

Bör tillägas att han fortfarande har tratten på sig också, kan bara tänka mig hur mycket mer han hade kunna göra utan tratten.

Imorgon så blir det till Piteå för att ta bort stygnen på Kato och ge han lite medicin mot öronskabben.
Ska även förbi hos Emma (syrran) och äta middag och låta dom fira att jag blir äldre.

image35

Från vänster: Simon, Erik, Tomas, Åsa, Agneta och Micke´s arm och ben
(batteriet till kameran tog slut så jag kunde inte ta fler bilder)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0