Kato vill tydligen ha en ny transportbur.

Har ju funderat på att skaffa en större transportbur åt Kato då jag såg att min modell av transportbur fanns i lite större storlek. (Han är ju så stor Kato). Men jag hade tänkt ha transportburen minst några månader till innan jag skulle skaffa en större åt han, men det tyckte inte Kato var snabbt nog tydligen så han välte ner en stor bunt tunga böcker på sin transportbur och gjorde en stor spricka längs med buren. Så det blir att ta en sväng förbi ÖB och köpa en ny.


Böckerna som han rev ner.


Sprickan i transportburen

Fick höra några lustiga kommentarer när jag var ute med Kato för någon dag sedan.
Var en kvinna i ca 50-års ålder som först frågade om man kan ha sådana dära i koppel och pekade på Kato som då var i sitt koppel, så jag tittade på Kato och sedan på tanten och sa att det funkar jättebra ( samtidigt som jag håller tillbaka skrattet) sedan kom nästa fråga: går det att ha en sån som husdjur? (svarar bara jodå, det går det att ha, det är ju en TAM iller och ingen vild iller).
Sedan orkar jag inga mer lustiga frågor och går vidare


Nu är det bara ca 2 veckor kvar tills man ska upp i fjällen och vandra igen, har idag fixat så att jag har en ledig dag till.
Mycket att fixa fram tills dess, som att kontrollera att alla saker funkar och vårda kängorna.

Nä nu måste jag nog lägga mig, ha det gött allt folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0